Algemene Verkoopsvoorwaarden

TOEPASSINGSBELEID

Dit document, getiteld de Algemene Verkoopsvoorwaarden (AV), definieert de voorwaarden die van toepassing zijn op de verkoop tussen personen die een aankoop willen doen via de website eminza.com (http://www.eminza.nl), hierna “de klant” genoemd, en anderzijds het bedrijf EMINZA SARL met hoofdkantoor te Parc des Glaisins, gebouw Emeraude, 3 Rue des Bouvières, 74940 Annecy-le-Vieux, Frankrijk, ingeschreven bij het RCS van Annecy onder nummer 53464366366300030, SARL met een kapitaal van 100 000€, met een intracommunautair BTW-nummer FR14534643663, hierna “eminza.com” genoemd.
“De klant verklaart kennis te hebben genomen van de algemene verkoopsvoorwaarden en de daaruit voorvloeiende rechten en plichten alvorens zijn bestelling te plaatsen en deze te aanvaarden. De bevestiging van de bestelling door de klant is dus geldig voor de aanvaarding van de huidige AV.
Alle leveringen, diensten en aanbiedingen aangeboden door eminza.nl worden uitsluitend beheerst door deze AV, tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk anders is overeengekomen.


Definities van de termen

Klant: De term “klant” kan zowel betrekking hebben op een “consument” als op een “professioneel”.

Consument: De term “consument” in deze AV verwijst naar een natuurlijk persoon die een bestelling plaatst die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit.


Zakelijke klant: Een zakelijke klant in deze AV is een natuurlijke of rechtspersoon die bij het plaatsen van een bestelling handelt in het kader en voor rekening van zijn/haar professionele of commerciële activiteit.


Werkdag: De term "werkdag" in deze AV verwijst naar alle dagen van de week behalve zaterdag, zondag en Franse feestdagen.


Kalenderdag: Periode van 24 uur. Deze term wordt gebruikt om een periode te berekenen die pas aan het einde van de referentiedag begint. (Bv. Een tijdslimiet van 7 kalenderdagen die begint op een maandag eindigt op de daaropvolgdende maandagavond.) 

I. INSCHRIJVINGSVOORWAARDEN


I.1 Het is verplicht een klantenaccount te aan te maken om een bestelling te kunnen plaatsen op eminza.nl. Bij de registratie verbindt de klant zich ertoe om correcte en volledige persoonlijke gegevens te verstrekken. De meeste van deze informatie is verplicht om de bezorging te vergemakkelijken (met name het mobiele telefoonnummer en e-mailadres). De gebruikersnaam en het wachtwoord (gekozen door de klant) die toegang verlenen tot onze site zijn vertrouwelijk en worden niet doorgegeven aan derden. Eminza.nl heeft geen kennis van het wachtwoord. Na het klikken op de knop “Maak een account aan” en door het invullen van de gevraagde informatie, ontvangt de klant een bevestiging van zijn inschrijving per e-mail (met inloggegevens als geheugensteuntje).


I.2 Elke klant mag slechts één klantenaccount openen. Wij behouden ons het recht voor om meerdere inschrijvingen zonder voorafgaande kennisgeving te verwijderen en de betrokken klanten op de hoogte te stellen, hun inschrijving te beëindigen of gegevens die in strijd zijn met de bepalingen van de artikelen I.1 en I.2 zonder voorafgaande kennisgeving te verwijderen of te wijzigen.


I.3 De inschrijving op onze site is gratis en de klant kan deze op elk moment annuleren. Het is mogelijk om uw klantenaccount te verwijderen door een e-mail te sturen naar [email protected] of per post naar Eminza, Klantenservice, Parc des Glaisins, Immeuble Emeraude, 3 Rue des Bouvières, 74940 Annecy-le-Vieux, Frankrijk.


II. PRIJS VAN DE PRODUCTEN


II.1 De prijzen op de website eminza.nl zijn uitgedrukt in euro’s, inclusief alle belastingen en exclusief verzendkosten. De producten worden gefactureerd op basis van de tarieven die gelden op het moment van registratie van de bestellingen. Eminza.nl behoudt zich het recht voor om de prijzen op elk moment en zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen. Bij deze prijs moeten de transportkosten worden opgeteld, berekend volgens de aard van de bestelde artikelen en de gekozen transporteur. De verzendkosten worden vermeld in uw winkelmandje aan het einde van de selectie van de verschillende producten, en worden teruggeroepen in de samenvatting van de bestelling die voorafgaat aan de bevestiging.


II.2 De aangerekende prijzen zijn de prijzen die worden toegepast op het moment van de bestelling, binnen de grenzen van de beschikbare voorraden en onder voorbehoud van typefouten.


II.3 Alle bestellingen worden gefactureerd inclusief belastingen (BTW).

III. BESTELLING


III.1 De klant kan 7 dagen per week en 24 uur per dag via de website www.eminza.nl op internet bestellen. De contracten worden uitsluiten in het Nederlands afgesloten.


III.2 Na de selectie van het (de) gewenste product(en) kan de klant zijn winkelmandje valideren door te klikken op het pictogram “Bevestig mijn bestelling”. De keuze van de bezorgingswijze leidt tot een onmiddelijke actualisering van de bezorgkosten. Bij elke stap heeft de klant de mogelijkheid om de specifieke kenmerken van zijn bestelling te controleren en indien nodig terug te keren naar de vorige stap om zijn keuzes te wijzigen.  Na de bevestiging van de betaling wordt de bestelling definitief. Eminza.nl bevestigt de ontvangst van de bestelling door middel van een orderbevestiging die automatisch per e-mail wordt verzonden naar het door de klant opgegeven adres.


III.3 Elke bestelling impliceert de aanvaarding door de klant van de prijzen en beschrijvingen van de producten die in het winkelmandje zijn geplaatst. Eminza.nl verbindt zich ertoe om bestellingen die op de website worden ontvangen, alleen uit te voeren onder behoud van de beschikbare productvoorraad. Bij gebrek aan beschikbaarheid van een of meer bestelde producten, verbindt eminza.nl zich ertoe de klant zo snel mogelijk per e-mail te informeren en een product van gelijkwaardige kwaliteit en waarde aan te bieden of de bestelling te annuleren. In geval van annulering van de bestelling, zullen de al betaalde bedragen worden terugbetaald binnen de dertig (30) werkdagen na de annulering van de bestelling.

III.4 Eminza.nl behoudt zich het recht voor om een bestelling te annuleren of te weigeren van een klant met wie een geschil bestaat met betrekking tot de betaling van een eerdere bestelling of klanten die in zijn opinie enige vorm van risico met zich meebrengt.

III.5 Eminza.nl behoudt zich het recht om het gebruik van promotiecodes te beperken die van toepassing zijn op de site. 

 

IV. VERZENDING EN BEZORGING

 

IV.1 De klant heeft de mogelijkheid om aan huis of in een afhaalpunt geleverd te worden voor verzending van pakketten van standaard grootte. De bezorging aan huis binnen Nederland gebeurt door POSTNL of DPD en voor België door DPD. De bezorgingen op een afhaalpunt, kunnen afgehaald worden bij PostNL-locatie dicht bij u in de buurt of voor België bij een Mondial Relay punt. De verzending van meubelen of andere omvangrijke artikelen gebeurt met transport Van Duuren/GLS.
De mogelijke bezorgingsopties en prijzen worden op de productpagina en in het winkelmandje weergegeven.
 

IV.2 Elke bestelling wordt onmiddellijk na ontvangst in ons magazijn in Frankrijk verwerkt. De levertijden zijn afhankelijk van de gekozen verzendmethode. De gebruikelijke levertijden zijn 4-5 werkdagen voor een PostNL-levering, 4-5 werkdagen voor bezorging aan een PostNL-locatie en 3-4 werkdagen voor een levering met transport Van Duuren en 2 à 3 dagen met DPD. De geschatte levertijden van de artikelen wordt telkens op de productpagina en voor de complete bestelling in het winkelmandje aangegeven.
 

IV.3 Als de bestelling uit meer of minder volumineuze artikelen bestaat, ontvangt de klant verschillende pakketten. Vervolgens wordt de klant op de hoogte gebracht van de samenstelling van de zending: het aantal pakketten, de bezorgingswijze en de trackingnummers.


IV.4 Elke bestelling ontvangen voor 14:00 uur door eminza.nl van maandag tot en met vrijdag, met uitzondering van Franse feestdagen, wordt nog dezelfde dag voorbereid en verzonden, mits bevestiging van betaling.
 

IV.5 Ongeacht de bezorgingswijze wordt de klant stap voor stap per e-mail op de hoogte gebracht van de voortgang van zijn pakket(en).
 

IV.6 De berekening van de verzendkosten en BTW is gebaseerd op het gewicht van uw bestelling, het bezorgadres, het type bestelde producten en de gekozen bezorgingswijze. Voor meer informatie kunt u de pagina “Bezorgingsinformatie” raadplegen op de website eminza.nl.
 

IV.7 De bestelde producten worden verzonden naar het adres dat u tijdens het bestelproces heeft opgegeven. Eminza.nl kan niet aansprakelijk worden gesteld in geval van vertraging in de bezorging als de klant een onjuist of onvolledig adres opgeeft.


IV.8 Eminza.nl levert uitsluitend aan Nederland en België. Voor bezorging naar andere landen kan de klant de pagina’s eminza.com, eminza.it, eminza.es of eminza.de bezoeken. Eminza.com behoudt zich het recht voor om elke bestelling te annuleren of te weigeren die betrekking heeft op bezorging buiten Nederland.


IV.9 Eminza.nl biedt geen bezorging aan bij een transporteur voor bezorging in andere landen en voert daarom geen exportformaliteiten uit voor een geplande levering in Nederland.

IV.10 Wanneer Eminza.nl verhinderd is de overeenkomst uit te voeren door een geval van overmacht of een toevallige gebeurtenis (zoals gedefinieerd door de Franse rechtspraak) of door een vreemde oorzaak, in het bijzonder een aan de klant toe te rekenen fout, wordt de bezorgingstermijn automatisch verlengd met de duur van de verhindering. Eminza verbindt zich ertoe om de klant per e-mail op de hoogte te stellen van het optreden en de beëindiging van dergelijke belemmeringen. Als de belemmering meer dan vier (4) weken duurt, heeft elke partij het recht om de overeenkomst van rechtswege te beëindigen, zonder dat de klant aanspraak kan maken op schadevergoeding. Overmacht is elke externe, onvoorziene en onbedwingbare oorzaak: bijvoorbeeld, slecht weer kan worden beschouwd als overmacht.

IV.11 In geval van een vertraging in de bezorging van meer dan dertig (30) dagen, kan de klant zijn bestelling annuleren door een kennisgeving van annulering van de bestelling per aangetekende brief met ontvangstbevestiging aan Eminza te sturen. In het geval dat de bestelling nog niet is verzonden na ontvangst door de verkoper van de annuleringsmelding van de klant, zal de bezorging worden geblokkeerd en zal de klant binnen veertien (14) dagen na ontvangst van de annuleringsmelding de eventueel gedebiteerde bedragen worden terugbetaald. In het geval dat de bestelling al verzonden is na ontvangst door eminza.nl van de annuleringsmelding van de klant, kan de klant alsnog annuleren door het pakket te weigeren. Eminza.nl zal dan binnen veertien (14) dagen na ontvangst van de retourzending van het geweigerde pakket in de oorspronkelijke staat de gedebiteerde bedragen en de door de klant gemaakte retourzendkosten terugbetalen.


V. BETALING

De volgende betaalmethodes worden geaccepteerd voor bestellingen op eminza.nl: iDeal, Mastercard, Visa en Paypal.

V.1 IDeal
Ideal is een online betalingssysteem en werkt via internetbankieren. Het is een directe online overschrijving. De klant logt in op zijn online banksysteem op de betaalpagina van IDeal en bevestigt de af te schrijven rekening. De informatie wordt in gecodeerde vorm naar de bank van de klant verzonden. De klant geeft vervolgens de overdracht met een TAN-code. Om veiligheidsredenen kan elke TAN-code éénmalig gebruikt worden. Eminza.nl ontvangt een real-time transactiebevestiging na voltooiing van de overdracht. Producten op voorraad kunnen dus onmiddellijk verzonden worden.

V.2 Mastercard, Visa
Als de klant ervoor kiest om met een kredietkaart te betalen, wordt hem gevraagd om aan het einde van het betaalproces zijn kaartgegevens in te voeren op een SSL-gecodeerde pagina. De kaart moet in Nederland uitgegeven zijn. Eminza heeft op geen enkel moment toegang tot de kaartgegevens van de klanten.

V.3 Paypal
Paypal is een online betaalservice die veilige en contante betalingen garandeert. Als de klant ervoor kiest om via Paypal te betalen, wordt hij automatisch doorgestuurd naar de Paypal-pagina. Daar kan hij inloggen op zijn Paypal-rekening om de betaling te bevestigen, of een nieuwe Paypal-rekening aanmaken als hij nog niet geregistreerd is bij Paypal. De bank-of kredietkaartgegevens worden rechtstreeks op de Paypal-rekening opgeslagen en eminza.nl heeft op geen enkel moment toegang tot deze informatie. 

V.4 Er wordt geen korting verleend voor een vervroegde betaling.

V.5 Elk betalingsincident is onderworpen aan vertragingsrente. Het bedrag van de boetes wordt berekend door toepassing van een rentevoet van 5% op de resterende verschuldigde bedragen.

V.6 De forfaitaire vergoeding in geval van aan de schuldeiser verschuldigde invorderingskosten van laattijdige betaling bedraagt 40 euro.

V.7 Apple Pay

V.8 Google Pay

VI. TRANSACTIEBEVEILIGING

VI.1 Voor elk type betaling behoudt emina.nl zich het recht voor om de door de klant verstrekte persoonlijke gegevens te verifiëren en alle maatregelen te nemen die nodig worden geacht om na te gaan of de persoon wiens bankrekening wordt gedebiteerd degene is die de bestelling heeft geplaatst, om frauduleuze betalingen te voorkomen. Deze verificatie kan de vorm aannemen van een verzoek om bewijs van identiteit en/of verblijfplaats en/of bankdocumenten (bankafschrift). Indien de klant niet binnen twee (2) dagen na het verzoek van eminza.nl reageert op een dergelijk verzoek, zal dit automatisch leiden tot annulering van de betreffende bestelling, zonder de mogelijkheid van een latere klacht. Eminza.nl heeft ook de volledige vrijheid om een bestelling die één of meer risicofactoren voor frauduleus gebruik van de kredietkaart bevat, rechtstreeks te annuleren.

VI.2 Tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk anders is overeengekomen, is de prijs volledig contant betaalbaar op de dag dat de bestelling wordt geplaatst. Eminza.nl is niet verplicht de door de klant bestelde producten te leveren indien de prijs niet volledig vooruitbetaald is. Tenzij anders vermeld, verleent Eminza.nl geen korting.

VI.3 De klant verbindt zich ertoe zijn facturen uitsluitend in elektronische vorm te ontvangen.

VI.4 In het geval van verkoop aan een professioneel zijn de boetes voor laattijdige betaling verschuldigd op de dag volgend op de vermelde betalingsdatum op de factuur. Het tarief van deze boetes is drie (3) maal de wettelijke rentevoet.

VI.5 Eminza.nl gebruikt alle middelen om de vertrouwelijkheid en veiligheid van de op het Internet en op de website www.eminza.nl verzonden gegevens te waarborgen. Om de veiligheid van de betalingen te garanderen, maakt de site “eminza.nl” gebruik van de beveiligde betalingsdienst van de onafhankelijke partner ADYEN. Deze dienst integreert de SSL beveiligingsstandaard (Secure Socket Layer). Vertrouwelijke gegevens worden rechtstreeks versleuteld verzonden naar de ADYEN-server, zonder dat ze via de fysieke media van onze interne server worden doorgegeven. Elke betaling met een kredietkaart stuurt een verzoek om toestemming naar de kredietkaart instelling. De beheerder van de online betaling geeft een elektronisch certificaat af dat zal worden gebruikt als bewijs van het bedrag en de datum van de transactie in overeenstemming met de bepalingen van de artikelen 1316 en volgende van het Franse Burgerlijk Wetboek (“Code Civil”).

VII. EIGENDOMSOVERGANG EN RISICO-OVERDRACHT

VII.1 Eminza.nl behoudt het eigendom van de bezorgde goederen tot volledige betaling van het orderbedrag.

VII.2  Het hierboven vermelde eigendomsvoorbehoud (VI.1) belet niet dat het risico van verlies of beschadiging van de goederen door de klant wordt gedragen zodra deze ter beschikking worden gesteld (voor consumenten) of zodra deze worden verzonden (voor zakelijke klanten).

VII.3 Indien de klant een consument is, gaat het risico over op het moment van bezorging van de producten op het door de klant opgegeven bezorgingsadres of op het moment van afhaling van het pakket bij de vervoerder. Voor de zakelijke klant gaat het risico over op het moment van verzending van de goederen door eminza.nl.

VIII. HERROEPINGSRECHT, RETOUR, RUIL EN TERUGBETALING

VIII.1 Bij bezorging van de goederen dient de klant te controleren of het pakket intact is en niet beschadigd of nat is, of dat het transport de verpakking niet heeft vervormd, en of het aantal geleverde pakketten overeenkomt met het aantal dat op de factuur is vermeld. Als dit niet het geval is, of indien de verpakking werd geopend, kan de klant de levering weigeren. Na ondertekening van de vrachtbrief kan de klant het externe aspect van de bezorgde goederen niet meer betwisten.

VIII.2  De consument kan binnen een termijn van dertig (30) volle dagen na de dag van het sluiten van de overeenkomst een herroepingsrecht uitoefenen. Zodra het herroepingsrecht is uitgeoefend, beschikt de consument over een termijn van dertig (30) volle dagen om de betrokken producten terug te sturen. In het geval van terugtrekking worden de verzendkosten van de originele bestelling afgetrokken van de terugbetaling. In alle andere gevallen kan alleen Eminza oordelen over de terugbetaling van de retourzendkosten.  Eminza.nl verbindt zich ertoe (onder voorbehoud van de naleving van de retourvoorwaarden vermeld in artikel VIII.3) om de klant binnen een termijn van veertien (14) dagen na datum van ontvangst van de teruggezonden producten terug te betalen. Na afloop van de geldende termijn zijn de aan de klant verschuldigde bedragen rentedragend volgens de huidige wettelijke rentevoet. Met instemming van de consument kunnen de verschuldigde bedragen worden terugbetaald in de vorm van aankoopbonnen of tegoedbon. De betaalde bedragen omvatten de waarde van de geretourneerde producten en op basis van het op de site gekozen verzendtarief.

VIII.3 Voor bezorging met PostNL, een PostNL-locatie, DPD of Mondial Relay, kunt u uw producten terugsturen door het retourformulier in uw klantenaccount te bewerken, door in te loggen op Mijn Account/Mijn Bestellingen. Op dit retourformulier vindt u alle uitleg over de retourprocedures. Deze retourzending is gratis voor bezorgingen in Nederland door PostNL of door een PostNL-locatie en voor België bij Mondial relay. Voor alle andere bezorgingen (die met transport Van Duuren / GLS zijn bezorgd), gelieve contact met ons op te nemen per  e-mail naar het adres: [email protected] . Wij raden u sowieso aan uw retour te melden bij de klantenservice voor een snellere afhandeling.

VIII.4 Retourvoorwaarden voor terugbetaling. Alle geretourneerde producten moeten ongebruikt en ongeopend perfect intact worden geretourneerd, in hun oorspronkelijke verpakking, met al zijn toebehoren, beschermende verpakking en barcodes. Na ontvangst van het pakket zal eminza.nl de perfecte staat van de geretourneerde producten beoordelen. Retourzendingen worden niet geaccepteerd als de geretourneerde producten zichtbaar zijn gebruikt of beschadigd door de klant, of als de verpakking van het product niet intact is en dit gebruik of deze schade de producten ongeschikt maakt voor verkoop.

VIII.5 Terugbetaling. De terugbetaling vindt plaats zodra eminza.nl ervan in kennis wordt gesteld dat de klant het retourpakket aan een afhaalpunt heeft overhandigd. Het type vergoeding is afhankelijk van het betreffende betalingstype. Als de klant bijvoorbeeld met een kredietkaart heeft betaald, wordt het bedrag op de rekening van zijn kredietkaart gecrediteerd.

IX. KLANTENSERVICE, AANSPRAKELIJKHEID EN WETTELIJKE GARANTIE

IX.1 Klantenservice: Voor alle informatie of vragen kan de klantenservice van eminza.nl per e-mail op het volgend adres: [email protected]; per post naar EMINZA, Klantenservice, Parc des Glaisins, Immeuble Emeraude, 3 Rue des Bouvières, 74940 Annecy-le-Vieux, Frankrijk.

IX.2 Wij zijn toegewijd aan de tevredenheid van de klant. U kunt te allen tijde contact met ons opnemen via de hierboven vermelde gegevens van de klantenservice. Wij zullen uw aanvraag zo snel mogelijk onderzoeken en contact opnemen na ontvangst van de documenten en/of uw aanvraag of klacht. De behandeling van klachten kan enige tijd in beslag nemen, omdat het vaak nodig is om contact op te nemen met de fabrikant van uw product. U kunt de behandeling van uw klacht vergemakkelijken door het probleem zo nauwkeurig mogelijk te beschrijven en door ons een kopie van de factuur te sturen of door de referenties van de bestelling te vermelden (ordernummer, klantreferentie, enz.). Indien nodig wordt u een foto aangevraagd van het artikel met het gevonden defect. Als wij niet binnen vijf (5) werkdagen reageren, nodigen wij u uit om opnieuw contact op te nemen met ons. Het kan inderdaad gebeuren dat sommige e-mails geblokkeerd worden door spamfilter van ons computersysteem.

IX.3 Aansprakelijkheid: eminza.nl is volledig aansprakelijk jegens de klant voor de goede uitvoering van de met de klant gesloten overeenkomst. Eminza.nl kan niet aansprakelijk worden gesteld voor enig ongemak of schade die inherent is aan het gebruik van het Internet netwerk, in het bijzonder een onderbreking van de dienstverlening, een externe inbraak of de aanwezigheid van computervirussen, of een onvoorziene en onoverkomelijke gebeurtenis, gekwalificeerd als overmacht, in overeenstemming met de rechtspraak.

IX.4 Garantie: Alle door eminza.nl aangeboden artikelen zijn onderworpen aan de wettelijke garanties van de geldende wetgeving (artikelen 1641 en volgende van het Frans Burgerlijk Wetboek). De klant heeft dus twee (2) jaar de tijd om eminza.nl op de hoogte te brengen van de geleverde producten die niet conform zijn of een duidelijk gebrek vertonen: per aangetekend schrijven met ontvangstbewijs (Eminza, Naverkoop service, Parc des Glaisins, Immeuble Emeraude, 3 Rue des Bouvières, 74940 Annecy-le-Vieux, Frankrijk). Om van de conformiteitsgarantie te kunnen genieten, moet het gebrek bestaan op de dag van aankoop. De klant moet ook een aankoopbewijs kunnen voorleggen: leveringsbon, factuur, ontvangstbewijs, … anders kan de uitvoering van de conformiteitsgarantie worden geweigerd. Na deze periode van twee (2) jaar en indien de hierboven vermelde klantenprocedure niet werd gevolgd, worden de artikelen beschouwd als conform, vrij van zichtbare gebreken en overeenkomstig de bestelling. Geen enkele claim kan geldig worden aanvaard door eminza.nl. Om van de wettelijke garantie tegen verborgen gebreken te kunnen genieten, moet de klant het bestaan van het gebrek bewijzen op het moment van aankoop. Indien het gebrek, het defect of de niet-conformiteit van het artikel wordt vastgesteld, verbindt eminza.nl zich ertoe de klant zo snel mogelijk en op eigen kosten te vervangen of terug te betalen. Deze terugbetaling vindt plaats binnen maximaal veertien (14) volle dagen. Eminza.nl kan niet aansprakelijk worden gesteld voor misbruik en/of intensief gebruik van de artikelen door de klant.

 
X. TOEPASSELIJK RECHT, BEVOEGDE RECHTBANKEN

X.1 De contractuele betrekkingen tussen Eminza.nl en haar klanten die in het Franse grondgebied wonen, zijn uitsluitend onderworpen aan het Franse recht.

X.2 De contractuele betrekkingen tussen Eminza.nl en haar klanten die buiten het Franse grondgebied wonen, zijn uitsluitend onderworpen aan het internationaal privaatrecht.

X.3 Voor consumenten die in een land van de Europese Unie verblijven, wordt de bevoegde rechtbank aangewezen overeenkomstig de bepalingen van de communautaire verordening van de Raad van 22 december 2000, bekend als Verordening 44/2001. Het Verdrag van Rome van 19 juni 1980 maakt het mogelijk het toepasselijk recht aan te wijzen. 

X.4 Voor consumenten die buiten de Europese Unie wonen, wordt de bevoegde rechtbank aangewezen overeenkomstig de bepalingen van het Vedrag van Brussel van 27 september 1968 over de rechterlijke bevoegdheid, de erkenning en de tenuitvoerlegging van burgelijke en handelszaken. Het Verdrag van Rome van 19 juni 1980 maakt het mogelijk het recht toepasselijk recht aan te wijzen.

X.5 De contractuele betrekkingen tussen eminza.nl en professionele klanten zijn uitsluitend onderworpen aan het Franse recht, met uitzondering van de bepalingen van het Verdrag van Wenen van 11 april 1980 inzake internationale koopovereenkomsten betreffende goederen (CISG). De Franse rechtbanken zijn exclusief bevoegd. Wij behouden ons echter het recht voor om de professionele klant voor de rechtbank van zijn maatschappelijke zetel te dagvaarden.

XI. INTELLECTUEEL EIGENDOM

XI.1 Alle teksten, commentaren, werken, illustraties en afbeeldingen op eminza.nl zijn voorbehouden onder het auteursrecht en intellectueel eigendomsrecht voor de hele wereld. Als zodanig en in overeenstemming met de bepalingen van intellectuele eigendomswetgeving, is alleen de praktijk voor privégebruik toegestaan, onder voorbehoud van andere of meer beperkende bepalingen van de intellectuele eigendomswetgeving. Elke volledige of gedeeltelijke reproductie op alle sites van eminza.com is strikt verboden zonder voorafgaande toestemming.

XII. PERSOONLIJKE GEGEVENS: GEGEVENSBESCHERMING

XII.1 Het bedrijf eminza.nl, is verantwoordelijk voor uw persoonlijke gegevens. De klant wordt ervan op de hoogte gebracht dat de geautomatiseerde verwerking van deze informatie, met inbegrip van het beheer van de e-mailadressen van de gebruikers, is aangemeld bij de CNIL. In overeenstemming met de “Wet Bescherming Persoonsgegevens” van 6 januari 1978, gewijzigd in 2004, heeft de klant het recht op toegang tot en correctie van informatie die op hem/haar betrekking heeft, die hij/zij kan uitoefenen door rechtstreeks verbinding te maken met zijn/haar klantenaccount. De klant kan ook bezwaar maken tegen de verwerking van zijn persoonlijke gegevens door te schrijven naar Eminza, klantenservice, Parc des Glaisins, Immeuble Emeraude, 3 rue des Bouvières, 74940 Annecy-le-Vieux, Frankrijk. Wij hebben technische en organisatorische maatregelen genomen om uw gegevens te beschermen tegen verlies, manipulatie, onbevoegde toegang, enz. Onze veiligheidsmaatregelen worden voortdurend aangepast aan vooruitgang en nieuwe technische ontwikkelingen.

XII.2 Eminza.nl behoudt zich het recht voor om klantengegevens te verzamelen, o.a. door het gebruik van cookies in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving. Het verzamelen van deze gegevens gebeurt in het bijzonder wanneer de klant een account aanmaakt, bij het plaatsen van een bestelling, bij het surfen op de site van Eminza.nl. De betrokken gegevens kunnen zijn: uw naam, uw e-mailadres, uw postadres, uw geboortedatum, uw mobiel telefoonnummer, uw faxnummer, enz. Eminza.nl heeft uw gegevens nodig voor de volgende doeleinden: om uw persoonlijke account aan te maken bij eminza.nl, om uw bestellingen te verwerken via onze online diensten, om u de statusmeldingen per SMS te kunnen sturen, om u marketingaanbiedingen zoals onze nieuwsbrieven te kunnen sturen, om u te kunnen contacteren in geval van bezorgingsproblemen met uw artikelen, om ons in staat te stellen uw vragen te beantwoorden en u te informeren over nieuwe of gewijzigde diensten, om uw account te beheren door het uitvoeren van kredietcontroles, om uw persoonlijke gegevens te kunnen analyseren om u te voorzien van marketingaanbiedingen en relevante informatie, om uw wettelijke leeftijd te controleren voor online aankopen. Wij communiceren, verkopen of wisselen nooit uw persoonlijke gegevens aan derden voor commerciële doeleinden buiten eminza.nl. Gegevens die aan derden worden doorgegeven, bijvoorbeeld aan transportdienstverleners in het kader van een levering van goederen, worden uitsluitend gebruikt om de verplichtingen van eminza.nl richting, jegens u na te komen. Eminza.nl kan uw persoonlijke informatie ook delen met organisaties zoals kredietbeoordeling of incassobureaus ten behoeve van kredietcontroles, identiteitscontroles, evaluaties van kredieten en het innen van schuldvorderingen. Eminza.nl is verantwoordelijk voor de verwerking van deze gegevens.

XII.3 Nieuwsbrieven Eminza.nl: De klant kan zich abonneren op alle nieuwsbrieven van eminza.nl of op sommige ervan, afhankelijk van zijn wensen en/of behoeften. Hij kiest ervoor om regelmatig op de hoogte te wordn gehouden van de aanbiedingen op de website www.eminza.nl. Hij kan zich op elk moment uitschrijven of zijn inschrijving wijzigen door te klikken op de link die voor dit doel onderaan elke nieuwsbrief wordt verstrekt. Deze link is ook beschikbaar op de website eminza.nl onder de rubriek “Mijn Account/ Mijn Nieuwsbrief Abonnement”. 

XII.4 Meldingen: De klant kan zich abonneren op meldingen voor producten die niet op voorraad zijn of in onvoldoende hoeveelheden. Zo zal eminza.nl een e-mail sturen met de mededeling dat het product weer op voorraad is en/of in voldoende hoeveelheden om zijn/haar bestelling te plaatsen.


XII.5 Cookies: een cookie is een klein tekstbestand dat op uw computer of mobiel apparaat wordt opgeslagen en tijdens uw volgende bezoeken wordt verzameld. Eminza.nl gebruikt cookies om uw bezoek gemakkelijker en aangenamer te maken. Wij gebruiken geen cookies om persoonlijke informatie op te slaan of om informatie aan derden bekend te maken. Er zijn twee soorten cookies: permanente en tijdelijke (sessiecookies). Permanente cookies worden opgeslagen als een bestand op uw computer of mobiel apparaat voor een periode van maximaal 24 maanden. Sessiecookies worden tijdelijk opgeslagen en verdwijnen zodra u uw browsersessie afsluit. Eminza.nl gebrukt permanente en sessiecookies om de klant te herkennen wanneer deze verbinding maakt met de site eminza.nl, om acties op sociale netwerken te identificieren, om statistieken in samengestelde vorm te verzamelen in analyse-instrumenten zoals Google Analytics, om te controleren of de klant verbonden is of dat de klant een artikel in zijn winkelwagen heeft geplaatst. U kunt cookies eenvoudig van uw computer of mobiel apparaat verwijderen van uw browser. Voor instructies over hoe u cookies kunt beheren of verwijderen, verwijzen wij u naar de helpsectie van uw browser. Afhankelijk van uw voorkeuren kunt u cookies uitschakelen of vragen om een melding te ontvangen telkens wanneer er een nieuw cookie naar uw computer of mobiel apparaat wordt verzonden. Deze blokkering verhindert echter de toegang tot bepaalde functies van de site waarmee u de diensten van eminza.nl kunt aanpassen

XII.6 Facebook: de website www.emiza.nl maakt gebruik van plug-ins van het sociale netwerk Facebook, beheerd door Facebook Inc., 1601 S. California Ave, Palo Alto, CA 94304, USA (hierna “Facebook”).
Wanneer de klant een pagina op de site eminza.nl bezoekt die een dergelijke plug-in bevat, maakt zijn browser een directe verbinding met de servers van Facebook. Facebook wordt ervan op de hoogte gebracht dat de browser van de klant toegang heeft gekregen tot de desbetreffende pagina op de site eminza.nl, zelfs als de klant geen Facebook-gebruikersaccount heeft of als hij/zij op dat moment geen verbinding heeft met zijn/haar Facebook-account. Deze informatie wordt door de browser van de klant rechtstreeks doorgestuurd naar een Facebook-server in de Verenigde Staten en wordt daar opgeslagen. Als de klant verbonden is met Facebook terwijl hij op de site eminza.nl surft, kan Facebook zijn bezoek rechtstreeks koppelen aan zijn Facebook-gebruikersaccount. Als de klant via plug-ins reageert, bijvoorbeeld door op de “Vind ik leuk”-knop te klikken of een commentaar achter te laten, wordt de betreffende informatie verzonden en opgeslagen op een Facebook-server. Ze worden gepubliceerd op het Facebook-account van de klant. Als de klant niet wil dat Facebook de via eminza.nl verzamelde informatie koppelt aan zijn Facebook-gebruikersaccount, moet hij zich voor zijn bezoek eminza.nl uitloggen bij Facebook.

Uitoefening van uw rechten onder de GDPR ?

Om één van uw rechten uit te oefenen, stuurt u uw verzoek via het volgende formulier.

De reden van elk verzoek moet vermeldt worden in het onderwerp (uitoefening van het recht van inzage, oppositie, …). Het verzoek moet voorzien zijn van een identiteitsbewijs en het tevens het emailadres waarnaar het antwoord moet worden gestuurd.

EMINZA SAS zal u binnen een maand na de datum van ontvangst van uw verzoek een antwoord sturen. In verband met de complexiteit en het aantal verzoeken kan die termijn echter met twee maanden worden verlengd.

Indien u, na contact te hebben opgenomen met EMINZA SAS, van mening bent dat uw rechten op informatie en vrijheid niet zijn gerespecteerd, kunt u een klacht indienen voor Nederland bij de Autoriteit Persoonsgegevens (AP)  en voor België bij de Gegevensbeschermingsautoriteit (GBA).

 

XIII. Loyaliteitsprogramma - Club Eminza


XIII.1 Club Eminza
Club Eminza wordt aangeboden door Eminza SARL. Het hoofdkantoor is gevestigd te Parc des Glaisins, Immeuble Emeraude, 3 rue des Bouvières, 74940 Annecy-le-Vieux, Frankrijk. Eminza SARL is ingeschreven in het handels- en ondernemingsregister van Annecy onder nummer 53464366300030, SARL met een kapitaal van € 100.000, het intracommunautaire BTW-nummer is FR14534643663. Eminza SARL zal hierna "eminza.com" worden genoemd.

Het lidmaatschap bij de Club Eminza geeft toegang tot een loyaliteitsprogramma. De klanten kunnen spaarpunten verdienen. Vervolgens kunnen deze ingewisseld worden voor een korting.

XIII.2 Deelnemende websites Club Eminza

Club Eminza is van toepassing op alle websites van Eminza, Eminza.com, Eminza.it, Eminza.es, Eminza.de en Eminza.nl.
Deze lijst kan door Eminza worden gewijzigd, met inbegrip van het schrappen of toevoegen van sites. De klant heeft niet de garantie dat een aan Club Eminza deelnemende site, deelnemend zal blijven, hetgeen de klant aanvaardt.

XIII.3 Wijziging en beëindiging van Club Eminza en de Algemene verkoopsvoorwaarden en Algemene voorwaarden klantenkaart

Club Eminza behoudt zich het recht voor om de aan de klantenkaart verbonden voordelen te wijzigen en/of in te trekken. Ook behoudt Eminza zich het recht voor het loyaliteitsprogramma te wijzigen of in zijn geheel te beëindigen.

De klant gaat akkoord met de modaliteiten van Club Eminza. Berekening van de spaarpunten en het puntensaldo, het maximum aantal punten per bestelling, het aantal spaarpunten dat kan worden toegekend voor het delen van foto's, sponsoring of andere acties/beloningen, kan worden gewijzigd.
Geen enkele wijziging, met inbegrip van het opheffen van Club Eminza, zal de klant recht geven op schadevergoeding.
XIII.4 Voorwaarden van het lidmaatschap van Club Eminza

Ieder persoon met een bestaand of nieuw aangemaakt Eminza account kan lid worden van Club Eminza. De klant heeft zich door middel van het gebruik van de klantenkaart akkoord verklaard met de algemene voorwaarden van Club Eminza. Het Lidmaatschap is gratis.

Eminza behoudt zich het recht voor om personen uit te sluiten van Club Eminza (en daarmee alle voordelen te ontnemen)
- die niet voldoen aan de Algemene Voorwaarden
- die fraude hebben gepleegd
- meerdere accounts hebben/ Club Eminza

XIII.5 Club Eminza

Club Eminza stelt elke klant in staat te profiteren:
- om spaarpunten te verzamelen met elke aankoop op de site (via de berekeningswijze hieronder uitgelegd)
- van tijdelijke andere voordelen

5.1 Spaarpunten verdienen

Na identificatie van het lid kan hij/zij spaarpunten verzamelen bij elke aankoop.
Bij elke 10€ die de klant besteed, ontvangt hij/zij een spaarpunt. Elk punt heeft de waarde van 0,50€. Het te ontvangen aantal spaarpunten is op dit moment echter beperkt tot 100 spaarpunten per bestelling. De berekening van de punten is exclusief verzendkosten en minus eventuele kortingen. Eminza kan het punten- en spaarsysteem te allen tijde wijzigen.
De spaarpunten worden toegekend bij aanvaarding van de bestelling door de klant. In geval van annulering of teruggave van de bestelling worden de spaarpunten pro rata van het bedrag van het geretourneerde artikel in mindering gebracht. De spaarpunten die gebruikt zijn bij een bestelling die geannuleerd en/of geretourneerd wordt worden teruggestort op de spaarpuntenrekening en kunnen niet in geld worden uitbetaald.
Spaarpunten en/of het spaarpuntensaldo zijn niet overdraagbaar.
Punten worden binnen 15 dagen na de leverdatum van de bestelling op uw rekening bijgeschreven. Spaarpunten en/of het puntensaldo kan op geen enkel moment in geld worden uitbetaald.

5.2 Geldigheidsduur spaarpunten

Spaarpunten zijn geldig voor 6 maanden vanaf de datum van aankoop. Als binnen de geldigheidsduur van 6 maanden geen gebruik wordt gemaakt van de spaarpunten gaan deze verloren. Spaarpunten kunnen niet gebruikt worden voor de verzendkosten.
Eminza behoudt zich het recht voor om de geldigheidsduur van de spaarpunten op elk moment te kunnen wijzigen.

5.3 Gebruik van spaarpunten

Spaarpunten kunnen op elk moment gebruikt worden om een aankoop te betalen op een van de Club Eminza sites. Het gebruik van de spaarpunten dekt niet de verzendkosten. De klant heeft niet de mogelijkheid om het bedrag te kiezen dat hij/zij uit het spaarpuntensaldo wil gebruiken. Het gebruik is echter als volgt:
Het bedrag van de bestelling is hoger dan het puntensaldo: dan wordt het hele saldo gebruikt
Het bedrag van de bestelling is lager dan het saldo: dan wordt alleen het bedrag dat overeenkomt met de bestelling in mindering gebracht.
Het bedrag van de bestelling is gelijk aan het bedrag van het saldo: Alle punten worden afgetrokken en de kosten van de bestelling zullen gelijk zijn aan nul euro.
De spaarpunten kunnen niet gecombineerd worden met een promotiecode. De spaarpunten en/of het saldo is niet inwisselbaar voor contant geld noch kan hier een creditnota van worden gemaakt.

5.4 Spaarpunten saldo controleren

Het aantal verzamelde spaarpunten kan geraadpleegd worden in de rubriek "Mijn Account" op de Eminza website of door contact op te nemen met de klantenservice

5.5 Intrekking van spaarpunten

Spaarpunten die zijn toegekend voor een aankoop die wordt geannuleerd en/of geretourneerd zullen komen te vervallen of in mindering worden gebracht op het spaarpuntensaldo van de klant in verhouding tot het bedrag van de retourzending (exclusief verzendkosten).

In geval van een retour of annulering van een bestelling die geheel of gedeeltelijk met de spaarpunten is betaald, worden de gebruikte spaarpunten teruggestort op de spaarrekening van de klant minus de verzendkosten. Als de geldigheidsdatum van het spaarpunten saldo is verstreken op het moment van terugbetaling, dan zullen de spaarpunten niet opnieuw worden bijgeschreven op de rekening van de klant en kan het bedrag op geen enkele manier worden terugbetaald.
Ten onrechte verzamelde punten door de klant zullen automatisch van zijn rekening worden afgeschreven.

XIII.6 Duur van het lidmaatschap en communicatie

Aangezien het lidmaatschap van Club Eminza afhankelijk is van de aanmaak van een account, maakt de klant deel uit van het programma zolang hij/zij een actief account heeft, ongeacht of hij/zij van de voordelen gebruik maakt of niet.

Elke vorm van fraude, verdenking van fraude, misbruik en/of niet-naleving van deze voorwaarden en in het bijzonder in geval van frauduleus gebruik, misbruik, verduistering, een abnormaal hoog aantal transacties, het delen van foto's, sponsoring of meer in het algemeen elke inbreuk op deze voorwaarden kan, naar goeddunken van Eminza, leiden tot de definitieve beëindiging van de Club Eminza met blokkering van het spaarpunten account en verlies van alle rechten en voordelen die daaraan verbonden zijn, zonder recht op enige schadevergoeding.
Om elk risico op fraude bij het gebruik van de getrouwheidsrekening te vermijden, heeft Eminza permanente controle- en toezichtmiddelen ingevoerd.

In overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) ontvangt het lid alleen communicatie over Club Eminza als hij/zij zich heeft ingeschreven voor de nieuwsbrief.

XIII.7 Een storing of slechte werking van Club Eminza

In geval van een storing of slechte werking van Club Eminza, is Eminza niet aansprakelijk voor directe of indirecte gevolgen die buiten haar macht liggen of die van invloed kunnen zijn op de voordelen die de leden genieten, ongeacht de oorzaak van de anomalie.

XIII.8 Onrechtmatig gebruik van klantenaccount / spaarpunten saldo

Het lid is verantwoordelijk voor zijn Eminza klantenaccount.
In geval van diefstal van de toegang tot het klantenaccount, moet het lid contact opnemen met de klantendienst via e-mail. Eminza kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor frauduleus gebruik van de voordelen die op de gestolen rekening zijn bijgeschreven. Er zal geen verzoek tot terugbetaling of hertoekenning van de spaarpunten in behandeling worden genomen. Bovendien verliest het lid de mogelijkheid om de spaarpunten en andere voordelen die op de gestolen rekening zijn verzameld, te gebruiken.

XIII.9 Persoonlijke gegevens

In het kader van Club Eminza en de goede werking ervan zullen persoonsgegevens worden opgenomen in het gegevensbestand en vertrouwelijk worden behandeld. Eminza verbindt zich tot het nakomen van haar wettelijke verplichtingen op het gebied van persoonsgegevens. Indien u echter uw rechten wenst uit te oefenen, kunt u uw verzoek per e-mail.

XIII.10 Wijzigingen in de voorwaarden

Eminza behoudt zich het recht voor om ten alle tijden wijzigingen in deze algemene voorwaarden aan te brengen; wijzigingen of aanpassingen zullen vanaf dat moment meteen van toepassing zijn op elk gebruik van Club Eminza, zonder voorafgaande kennisgeving.